18 Mart 2009 Çarşamba

Hamburg Tarihinde Bir Türk Futbol Dilencisi : Özcan Arkoç

Hamburg - Galatasaray maçını bir mahalle birahanesinde seyrediyorum kendimce sessizce ... Yanımda benim gibi sessiz bir abi de var , o da belli ki bir dilenci . Bjk'li ama benim için takım önemli değil ben futbolu severim hatta bilirmisin bu takımda çok eski yıllara bir Türk kaleci oynamıştı , ozamanlar nerede tv'ler dedi ve devam etti . Abi çok iyi anımamasa a doğruydu dedikleri ama Teknik direktör o yıl Özcan Arkoç değil Zebec'miş . 8o yılında bir genç adama efsane olacak Hamburg takımını UEFA çeyrek finalinin dışına atıyormuş ilk maçı deplasmanda Hamburg2u evinde 5-0 geçerken Saint-Etienne 'de bir genç parlıyordu attığı frikik le : PLATİNİ ...
Abi bu takımın teknik drektörü Özcan Arkoç'tu dediğinde araştırmak istedim bu efsane adamı ki gerçekten bir dilencilik hikaye çıktı ... Bana bu sufleyi yapan isimsiz futbol dilencisini , Özcan Arkoç'u ve Platini'yi saygıyla selamlıyorum . GS'a da Hamburg maçında başarılar diliyorum , turu atlayacaklarına inanıyorum .
ÖZCAN ARKOÇ
( Alıntıdır : Ali Eser - Gazeteport )
1966-75 yılları arasında bir Türk kaleci Hamburg'un kalesini aralıksız korudu. Burada sayısız başarılar elde etti. Avrupa Kupaları'nda final oynayan ilk Türk oyuncu olma hakkını kazandı.
Adı Özcan Arkoç.. Futbol yaşantısına Vefa'da başlayıp 1958-62 yılları arasında Fenerbahçe, 1962-64'te Beşiktaş'ta oynayan Arkoç sonraki iki yıl Avusturya Vien'in kalesini korudu. Fenerbahçe'de kaleyi koruduğu yıllardı... 10 Haziran 1958 yılında Dolmabahçe Stadı'nda Galatatasaray'a 1-0 yenilmişti Sarı Kanaryalar. Ama O gol Türk futbol tarihine geçti. Golü yiyen de Özcan Arkoç'tu. Metin Oktay'ın ağları yırtan golünden bahsediyoruz. Arkoç o gol için sadece "Güzel bir goldü" demekle yetindi.
AVRUPA FİNALİNDE HAMBURG'UN KALESİNİ KORUDU
1968 yılında Hamburg, Milan ile Feyenoord'ta Kupa Galipleri Kupası finali oynarken kalede Özcan Arkoç vardı. Dilerseniz o yılları kendi anlatsın: "Çok iyi bir takımımız vardı o yıl. Önümüze geleni devirdik ve finale yükseldik. Finalde de iyi top oynadık ama iki şanssız gol yedik ve elendik. Ama böylesine büyük bir kupada final oynamak beni çok gururlandırdı"
1967-75 arasında Alman kulübünün file bekçiliğini yaptı. 1968’de Avrupa Kupa Galipleri Kupası’nda Milan’la final oynayan Hamburg’un kalesini Özcan Arkoç koruyordu. Feyenoord’ta oynanan maçı Milan 2-0 kazandı.

23 Mayıs 1968’de oynanan ve 53 bin kişinin takip ettiği final maçının kadroları:
AC MİLAN: Cudicini, Anquilletti, Schnellinger, Rosato, Scala, Trapattoni, Lodetti, Hamrin, Sormani, Rivera, Prati
HAMBURG: Özcan Arkoç, Sandmann, Schulz, Horst, Kurbjuhn, Dieckmann, Kramer, B.Dörfel, Seeler, Honig, G.Dörfel
GOLLER: Dk. 3 ve 19 Hamrin

1975'te futbolculuk yaşantısını noktalayan Arkoç, Alman kulübüne yardımcı antrenör oldu. 1976-77 sezonunda Avrupa Kupa Galipleri Kupası'nı kaldırırken takımın bir parçasıydı. Futbol oynarken bu kupayı finalde kaybetmişti ama 2 yıl sonra yardımcı antrenör de olsa bu kupayı kazanma gururunu yaşadı. 1977-78 sezonunda takımın başına tek sorumlu olarak getirildi. Ancak bir sezon ardından takımdan ayrıldı . Ardından Ernst Happel teknik direktörlüğündeki Hamburg Avrupa Şampiyon Kulüpler kupasını kaldıran efsane bir takıma dönüşürken , Allofs, Hurubesh , Magath gibi efsaneler vardı bu takımda ... Arkoç 'da Allofs ve dönemin en büyük oyuncularından Keegan'ın teknik direktörlüğünde yapmış oldu bu sürede ...

Yazan , derleyen : Ş. Solmazer

1 yorum:

hadrianus dedi ki...

Çok ilginç doğrusu....Mustafa Denizli Almanya'da 2.Lig takımı çalıştırınca amma olay olmuştu ona şaştım..
77-78 yıllarını yaşım gereği iyi biliyorum ama Özcan Arkoçun Hamburgu çalıştırdığını bilmiyordum..