18 Mart 2009 Çarşamba

FB ligde 70 puanla Şampiyon , Kupa da ikinci olur diyorum !

Ben bu kehanette bulunuyorum , bakalım sonu ne olacak , hernereye varırsa varsın bu eğlenceli birşey benim için ama düşüncemi de birtakım noktalardan beslenerek destekliyorum .... Ben profosyonel bir spor adamı ya da yorumcusu değilim yanılsam kimse bana birşey demez biliyorum ama tüm sezon boyunca en çok FB konusunda ahkam kesenler acaba bu durumda önümüzdeki yıla nasıl girerler , orası ayrı bir konu ...

Tüm düşünülenlerin aksine , FB Şampiyon olabilir . Neden ?

Çünkü son oynanan 5 maç bana bu görüşü güçlenirme konusunda ipucu veriyor . F.B hedefi olan ve güçlü rakiplere karşı etkili ve sonuç alıcı oyun oynuyor . ( Gençlerbiliği'ne mağlup , Kocaeli ile berabere ,Sivas’ ı kupa ve ligde , Kayseri 'yi ligde özelliklede stadının açılış maçında yani önemli bir maçta rahatça yendi, ilk yarıda 3 büyük maçta 2 galibiyet 1 beraberlik aldı . Aynı tablo geçtiğimiz yıllarda da benzerdir , yani derbi diye isimlendirilen maçlar sorun değil , yeter ki hedef olsun . )

Bundan sonraki fikstüre bakarak bu açıdan basit bir değerlendirme yapıyorum . Kalan 10 maçta Fenerbahçe'nin 8 galibiyet ve iki beraberlik le toplam 70 puana ulaşağını ve büyük olasılıkla avarejala şampiyon olacağını düşünüyorum , ki tüm rakiplerine karşı galibiyet averajına sahip olacağına inanarak bunu söylüyorum .

Tüm çok zor görünen o meşhur 3 ciddi deplasmanda ( GS, BJK, T.S ) galibiyet çıkaracağını(-e bileceğini ) , bunun sebebi olarakta bu Fenerbahçe takım kadro yapısının karakteristik özellğinin , önemli ve etkili maçları oynamak istemesi , maça göre hedefe kilitlenmesi , önümüzdeki yıl Avrupa'da özelliklede Ş.L 'yi ciddi bir hedef olarak alacakları ve cidd bir mücadele için kenetleneceklerini, bunu da kendi profosyonellikleri adına , yani çıkarları adına yapacaklarını bekliyor , umuyor , düşünüyor en önemliside öngörüyorum . Merak etmeyin FB aşkına demiyorum yani . Deivid’in , Alex’in , Güiza’nın , Emre’nin , Carlos’un , Semih’in , Volkan’ın bu konuda motive olacaklarını . Lugano sanırım gitmeye kesin olarak karar verdiği için son maçlardan önce kırmızı kartla ligi erken tamamlama riskini öngörüyorum negatif unsur olarak . Ayrıca Alex , Semih veya Lugano gibi önemli bölge sakatlıklarıda buna sekte vurabilir . Sağlıklı bir kadro olduğu müddetçe kesin başarı beklemekteyim .

Kaybedecekleri puan kayıplarını da yine Bursa ve Antalya gibi iki garip deplasman vb. maçlarda bekliyorum . Yani ya ortamın gerginliğinden ya da ciddiye almamadan kaynaklanması dolayısı ile ...

Biliyorum pek manidar tebessümlerle karşılanacak bir yazı bu ama ben yinede yazmış olayım . Görüşmek üzere sezon sonunda ...

Kupa , ya kupa ?

Kupanında FB’ye gitme ihtimalini düşük görüyorum , aslında buradaki mantığımda farklı bir öngörüye itiyor beni , o da şu ; FB’nin bu kupayı 25 yıldır kazanamıyor olması ve FB’nin de bu ligin en büyük marka ve ilgi oldağı olaması heryıl bu kupaya gerek başlarken , gerekse de son finaline kadar ki helede FB gidiyorsa müthiş bir ilgi yaratıyor . Yani kupa satıyor ! Adına sponsorlar ön isim için para veriyor . Şimdi FB bu kupayı alıp muradına erse , seneye bu kupaya ne hedef koyacaklar , zaten son yıllarda dünyadaki örneklerinde de görüldüğü üzeri yedek takımların denendiği bu maçları hangi öngörü ve pazarlama ile satacaklar ? Bu yüzden FB ‘ye yine hüsran olabilir diyorum bu sene de kupada ! Sebep ise basit “ Yaşasın Kupa !”

Yoksa futbol öngörüme göre kesin FB şampiyon ! Sebebi de BJK’ye karşı alınacak galibiyete takımı yakın görmem ve Aragonnes’in kupa kazanmış olma tecrübesi hem de en büyüklerinden birini ...



Sivas’a ne olacak ?
Ancak şu da bir gerçek ki , Sivasspor’un önemli bir fikstür avantajı görünüyor , puan farkıyla da önde olduğu için bu sene eğer FB dediğim öngörüde beni yanıltırsa diğer adayın Sivas olabileceği kağıt üzerinde görünüyor . Ancak ona da ihtimal vermiyorum . Sebep olarakta , gerek Sivas cephesinde Bülent Uygun’un strese yenik düşmesi örneğinde olduğu gibi , gerekse de Türkiyede ki “ Futbol rantı”ndan ekonomik kazanç ya da daha doğrusu çıkar sağlayan güçlerin gelecekteki kazanç – takım denekleminde Sivas ya da Trabzonun getirisinin diğerleri kadar yüksek olamayacaklarını öngörmeleri, hele ki birde küresel ekonomik kriz yılında bunu uygun göreceklerini sanmıyorum . Bu yüzden birileri iteklenirken , birilerine köstekler de belirginleşebilir önümüzdeki günlerde .

Daha net ifade etmek gerekirse Süper (!) Lig’de ve Ş.L gruplarında Sivas mı yer alsa “reyting –tiraj – reklam –kazanç” rakamları daha cazip olacak , yoksa FB, GS, BJK mi? Cevabı herkesin bildiğine eminim !

Ancak benim FB şampiyonluk öngörümde yukarıdaki ifadenin etkisi en son akla gelmeli , bu mantıktan beslenmediğimi söylemeliyim , bu yorum daha çok Sivas’ın olamayacağı yönünde düşüncelerimdir . Ancak bir ihtimal bütün bu kapalı kapı ardı planları yıkabilir . Anadolu ağırlıklı rakiplerle oynayacak Sivas’a karşı - şike demiyorum kesinlikle - içgüdüsel olarak diğer takımların vasat bir mücadele ile sahaya çıkmaları Sivas’ı bu yarışta şanslı kılabilir .


Lig sonu tahminim

1- FB - 70
2-Sivas - 70
3-BJK - 69
4-GS - 66
5-TS - 66

(F.D) Ş.Solmazer
17 Mart 2009

Hiç yorum yok: